24è DANSÀNEU. MERCAT FESTIU DE LES CULTURES DEL PIRINEU

dANSÀNEU 2015Hereu de les vint-i-tres edicions precedents del Dansàneu, la trobada de dansa i música populars que any rere any ha significat una cita ineludible en l’àmbit de la formació per als amants de la dansa tradicional, es refunda en tant que MERCAT FESTIU DE LES CULTURES DEL PIRINEU.

L’objectiu: donar resposta als requeriments i necessitats d’un context social i cultural canviant, que és principalment festiu i participatiu, i que s’endevina cada vegada més exigent en relació a l’articulació de propostes multisectorials, disciplinàriament complementàries i destinades a la reactivació i vertebració econòmica del territori que les impulsa.

Aquest nou MERCAT FESTIU DE LES CULTURES DEL PIRINEU parteix d’un projecte plenament consolidat que demana d’un nou impuls, d’acord amb el context canviant i la idiosincràsia del territori al qual es vincula.

El Dansàneu 2015: Mercat Festiu de les Cultures del Pirineu s’endevina un projecte TRANSPIRINENC que, amb la dansa com a eix principal i vertebrador, incorpora els atractius de disciplines artístiques, culturals, socials i econòmiques ja presents al territori i que atorguen valor afegit al propi concepte de festival estiuenc.

On?
El Dansàneu planteja desplegar la seva proposta cultural, lúdica, festiva i participativa COM A MÍNIM en vuit poblacions del territori. Aquests són: Esterri d’Àneu, València d’Àneu, Isil, la Guingueta d’Àneu, Espot, Escaló, Rialp i Sort.

Qui?
El Dansàneu és un projecte organitzat pel Departament de Cultura – Generalitat de Catalunya (Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals), l’Ajuntament d’Esterri d’Àneu i el Consell Cultural de les Valls d’Àneu. Compta amb el patrocini de la Diputació de Lleida (Institut d’Estudis Ilerdencs, Patronat de Turisme) i el suport dels Municipis aneuencs, l’Ecomuseu Valls d’Àneu i el Consell Comarcal del Pallars Sobirà. Hi col.labora l’Obra Social ‘la Caixa’.

Podeu consultar el programa d’activitats al següent link:

Podeu consultar més informació en el següent enllaç: