Logo Ecomuseu de les Valls d'Àneu

Transparència

Activitats Dia Internacional dels Museus. Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran.

Un any més, la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran s’afegeix a la celebració del Dia Internacional dels Museus, un esdeveniment organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) que se celebra anualment el 18 de maig.

L’edició d’enguany està dedicada al tema «Els museus com a eixos culturals: el futur de la tradició», i, enllaçant-ho amb aquesta temàtica, hem volgut reflexionar sobre la tradició i el futur. El paper dels museus en la societat està canviant. Alhora que mantenim les nostres funcions més clàssiques (conservar, investigar, exposar…), busquem altres maneres d’ensenyar les col·leccions per crear nous relats, volgudament més significatius, per a les generacions futures i per a unes societats cada cop més diverses i riques. Des de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran volem fer possible un diàleg entre cultures i tradicions pròpies i d’arreu del món, a fi d’esdevenir eixos culturals amb la voluntat de desenvolupar un paper actiu dintre de les nostres comunitats.

Coincidint amb la celebració del Dia Internacional dels Museus, el 18 de maig se celebra també la Nit dels Museus, amb interessants propostes que permeten descobrir els museus d’una manera diferent.

Aquí trobareu les ACTIVITATS organitzades des dels diferents museus que integren la Xarxa.