Congrés Internacional. Creació i Comercialització de Productes Turístics

Formatic.png6 al 9 de maig de 2014
Sort (Pallars Sobirà).

En el marc dels convenis de col·laboració signats amb l’Ajuntament de Sort i el Consell Comarcal del Pallars Sobirà, l’Escola Universitària FORMATIC BARCELONA, adscrita a la Universitat de Girona, i coincidint amb el seu 40è aniversari, organitza el I Congrés Internacional sobre Creació i Comercialització de Productes Turístics a Sort (Pallars Sobirà, Lleida) del 6 al 9 de maig de 2014.

La celebració d’aquest congrés internacional és el resultat de l’esforç investigador dut a terme per l’Escola Universitària Formatic Barcelona en els darrers anys en relació a l’estudi del turisme d’interior i de muntanya a Catalunya i més concretament a la dinamització del sector turístic a la comarca del Pallars Sobirà.

Igualment cal destacar la participació activa en aquest Congrés Internacional dels membres del Grup de Recerca Oficial de l’Escola Universitària FORMATIC BARCELONA per l’Anàlisi i la Planificació del Turisme, GREPAT, adscrit a la Universitat de Girona.

Serà el quart any consecutiu que l’Escola Universitària FORMATIC BARCELONA celebra una activitat de recerca i transferència a la comarca del Pallars Sobirà, i igual que en els anys anteriors, diferents professors i professionals del turisme presentaran les seves ponències i comunicacions.

A més, i en una mostra del procés d’internacionalització institucional endegat, aquest any el Congrés comptarà amb la presència d’experts internacionals en turisme de prestigi internacional. A la vegada, i en un esforç per vincular el Congrés al territori, cal destacar les intervencions de diferents agents i responsables turístics, culturals i educatius, tant d’institucions públiques com privades, de la comarca del Pallars Sobirà, com l’IDAPA (Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran), l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu, el Museu de les Papallones, les Planes de Son Fundació Catalunya Caixa-La Pedrera o l’Escola de Cicles Formatius de Grau Mitjà de Sort, entre d’altres. També intervindran el Sr. Josep Ramon Aytes Farré, president del Gremi d’Hotelers del Pallars Sobirà i el Sr. Florido Dolcet, president de l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura.

Les sessions inaugurals i de cloenda comptaran amb la presència i participació del Sr. Llàtzer Sibís, President del Consell Comarcal del Pallars Sobirà i alcalde de Sort, del Sr. Patrick Torrent, Director Executiu de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i del Sr. José Luis Meneses, Director de la Escola Universitària Formatic Barcelona.

El Comitè Científic s’ha encarregat d’avaluar i acceptar els resums i ponències que es presentaran enguany al I Congrés Internacional. Algunes de les personalitats més destacades del Comitè Científic hi intervindran també com a ponents i moderadors.

Més informació i programa al link següent: