• This event has passed.

Maleïda 1882

19 Octubre, 19:00 - 20:30

Free

Projecció del documental “Maleïda 1882. L’aventura de Jacint Verdaguer a l’Aneto“.

Presentació a càrrec del seu director, Albert Naudín.

El documental explica com, l’estiu del 1882, Jacint Verdaguer va resseguir el Pirineu a peu i de cap a cap. Estava començant a escriure el que seria un dels seus millors poemes: Canigó. Més de 130 anys després, recorrem l’itinerari original per rescatar de l’oblit una gran gesta de la nostra història pirinenca. La primera gran travessa d’alta muntanya fins al cim de l’Aneto protagonitzada per un català il·lustre.

La pel·lícula explica com el gran poeta romàntic emprèn, el 1882, el somni de conquerir la muntanya. L’espectador sabrà, al llarg de la història, si allò que l’empeny al cim és l’anhel de superar els reptes més imponents o la recerca d’allò diví que el poeta plasma en el seus escrits.

“Maleïda 1882”, ha estat produït per Filmexplora produccions, amb la participació de TV3 i amb el suport de la Fundació Jacint Verdaguer, Musèus dera Val d’Aran, Ecomuseu de les –Valls d’Àneu i la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya.

Date:
19 Octubre