JORNADA “CULTURA VIVA TERRES DE LLEIDA I DEL PIRINEU”

24 d’octubre de 2014. Quadra de Casa Gassia. Ecomuseu de les Valls d’Àneu.

La recerca etnològica és una realitat viva però molt desconeguda al nostre país. Mitjançant el programa Cultura Viva, i en col·laboració amb les entitats que conformen l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial, la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals del Departament de Cultura vol donar a conèixer directament a les comunitats que han estat objecte d’estudi els resultats de les recerques etnològiques finançades des d’aquest Departament de la Generalitat de Catalunya, així com d’altres sorgides de l’estímul de les entitats de l’Observatori o de la iniciativa de persones i equips d’arreu del territori.

10.30h. Presentació
11.00h. Recerca i recuperació de varietats de fruita autòctona al Pallars, a càrrec de Marc Sans. Consell Comarcal del Pallars Sobirà
11.20h. Les bordes a la zona del Parc Natural de l’Alt Pirineu, a càrrec de Cristina Simó. Ecomuseu de les Valls d’Àneu.
11.40h. Una recerca etnològica de l’estany de Montcortés, a càrrec de Dolors Font. Associació “Lo vent de Port” de Peramea.
12h. Pausa-cafè
12.20h. El cant popular religiós de tradició oral al Pla de Lleida, a càrrec d’Amàlia Atmetlló i Ester G. Llop. Universitat Autònoma de Barcelona.
12.40h. Molins i moliners a la Valldora (Solsonés), a càrrec d’Esther Miralles.
13.00h. Memòria oral de l’Urgell, experiències i records d’un món en extinció, a càrrec de Daniel Sánchez Martínez.
13.20h. El model social franquista dins la fàbrica J. Trepat de Tàrrega. Relacions laborals i condicions de vida (1939-1961), a càrrec de Jacinto Bonales Cortés.
13.40h. Debat.
14.30h. Dinar.

Organitza: Ecomuseu de les valls d’Àneu – Museu Comarcal de Cervera – Museu Comarcal de l’Urgell (Tàrrega) i la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals del Departament de Cultura. Generalitat de Catalunya. 21