L’ECOMUSEU DE LES VALLS D’ÀNEU AMPLIA EL SEU FONS TÈXTIL AMB UNA DONACIÓ

El passat divendres 30 de març, l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu va rebre una donació formada per un conjunt de peces de roba, pertanyents a l’aixovar de Ramona Cortiella Figueras (1888-1973). Aquest conjunt tèxtil data d’inicis del segle XX i està format per un total de 66 peces, entre les quals podem trobar camises de dormir de fil i de cotó, estrenyecaps, mitenes i enagos, totes elles en un òptim estat de conservació.

La donació ha estat feta per la senyora Montserrat Serra Ràfols, veïna de Vilassar de Dalt i neboda de la propietària de l’aixovar, que ha mostrat sempre el seu interès per tal que aquests materials formessin part de la col•lecció de l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu.

Des de l’Ecomuseu es vol expressar l’agraïment particular per aquesta donació, i també de forma genèrica a totes aquelles persones i institucions que des dels seus inicis han col•laborat de diverses maneres al creixement de les seves col•leccions i al seu coneixement patrimonial.
Aquesta donació contribuirà a millorar el coneixement sobre l’indumentària tradicional i permetrà alhora ampliar la col•lecció de l’Ecomuseu, dedicat des de fa anys a la conservació, documentació i difusió del patrimoni, formada actualment per més de 3.000 elements.