Logo Ecomuseu de les Valls d'Àneu

Transparència

El Museu de Camins guanya el Premi Lluís Carulla a la millor idea transformadora

El projecte Museu de Camins  ha rebut el Premi Lluís Carulla 2020 a la millor idea transformadora. Per als dos impulsors del projecte, el premi al Museu de Camins, ”és un reconeixement als camins públics, a les diverses generacions que els han viscut i mantingut, als padrins i padrines que han obert les portes de les seves vides i a la infinitat de gent que, de més a prop o de més lluny, posa el seu gra de sorra per fer realitat aquest Museu de Camins”. El Premi Lluís Carulla és un guardó biennal per estimular i fer viables projectes i idees culturals que transformin i millorin la societat catalana, un guardó que ofereix recursos econòmics i acompanyament cultural i empresarial per tal que els projectes siguin el màxim de transformadors i viables econòmicament.

Al mateix temps, rebre el premi de la Fundació Lluís Carulla permetrà, tal com diu en Marc Cortina, un dels impulsors i creadors del museu, “fer un pas endavant en el projecte”, ja que amb els 10.000 euros i l’acompanyament empresarial de la Fundació Autoocupació durant un any per valor de 5.000 euros es podrà “seguir creixen, ampliar i fer realitat aquest idea que es va tenir els seus primers passos l’estiu del 2016 amb primer camp de treball de recuperació de camins a on hi va participar l’Agrupament La Torxa d’Igualada”. Des d’aleshores ençà, la Vall de Siarb ha rebut més de 430 voluntaris internacionals i d’arreu de Catalunya que han treballat de valent en la recuperació i manteniment dels camins d’aquesta vall, tot amb la finalitat de crear un museu a l’aire lliure amb una xarxa íntegra de camins recuperats per tal de connectar, articular, potenciar i divulgar el llegat històric, natural i cultural que hi ha impregnat en aquesta vall, i és que “El Museu de Camins transforma una vall rural en una proposta a l’aire lliure de conservació, formació, divulgació i recerca, on tothom podrà gaudir, aprendre i conèixer els valors del territori”, afirma Gemma Cots, l’altra impulsora del projecte.