Estiueja a l'Ecomuseu!!!

Del 15 de juliol al 31 d’agost t’oferim experiències, visites teatralitzades, visites guiades i obertures de radials.
Baixa tota la programació i reserva com més aviat millor!

Formatge “la Roseta de Gavàs”, elaborat amb llet crua de cabra, procedent de la pròpia explotació extensiva al poble de Gavàs.

El formatge característic “la Roseta de Gavàs” és de pasta semitova. Es treballa a temperatura suau, efectuant la seva fermentació enzimàtica durant un temps relativament llarg.

La presentació del formatge és cilíndrica, amb un pes aproximat de 400-500 grams, essent la crosta natural, amb fongs d’un gris suau, natural i característic.

S’elabora també el tupí, formatge ancestral de les nostres muntanyes, caracteritzat per la seva olor persistent i un gust intens. La pasta és de color blanc groguenc. S’empra generalment per a sucar el pa i s’acompanya d’un gotet de vi negre.

Cal no oblidar el brossat, producte que prové del xirigot que resta de fer el formatge. La seva virtut és la finesa que dóna al paladar. Es pren amb sucre, fruita o mel.

Formatgeria La Roseta de Gavàs